Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Japánban igazán megadják a módját a rendezvényeknek. Így a most megnyitott aichi világkiállításnak is, amelynek alkalmából új nemzetközi repülőteret avattak Nagoya mellett.
A város tiszte ugyanis, hogy a kiállítás vendégeit fogadja, illetve elszállásolja. (Nagoya Japán harmadik legnépesebb városa több mint kétmillió lakossal, egyben az Aichi prefektúra székhelye, egy nyolcmilliós agglomeráció központja.) Jó, jó - mondhatnánk -, egy repülőtér nem olyan nagy ügy manapság. Ez igaz, kivéve, ha mesterséges szigetre épül. Merthogy a hipermodern Centrair repülőtér egy 450 hektáros műszigeten fogadja a gépeket Nagoya előtt, a tengeren. A Centrair éjjel-nappal üzemel, a folyamatosan érkező és fölszálló gépek igen nagy zajt csapnak, ezért kerestek neki helyet a várostól távolabbra.
Nagoya megkímélése a zajtól nem csekélyke összegbe került: hatmilliárd amerikai dollárt emésztett föl, ami még így is kevesebb, mint fele annak a költségnek, amiből a világ első mesterséges szigetre épített reptere épült. A Kansai repülőteret évekkel ezelőtt létesítették Oszaka városa mellett, tizenötmilliárd dolláros költséggel. A Monaco nagyságú (mintegy két négyzetkilométernyi alapterületű) mesterséges sziget talapzata azóta megsüllyedt, ráadásul a rajta fekvő repülőtér kihasználtsága is igen szerény. A tervezők tanultak Kansai esetéből, és Japán új, mesterséges szigetét más, időtállóbb technológiával építették meg.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu