Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Több mint hatszázmillió gépkocsi tankol ma naponta a világon, ebből mintegy százötvenmillió az Egyesült Államok és Kanada útjain fut. A két országban ötszáz autó jut ezer lakosra átlagosan. A vásárlási kedv csökken, a benzinár emelkedik (noha még mindig fele az európai átlagnak) - ez jellemzi a gazdasági, piaci hátterét a 91. észak-amerikai autóshow-nak, amelyet a múlt héten nyitottak meg az egyesült államokbeli Detroitban.
A seregszemlén fölvonultatott modellek többsége a sportos szabadidő-autók kategóriájában vetekedik egymással, amelyek körében a viszonylagos nagy lóerő-teljesítmény mellett egyre nagyobb szerepet kap a mérsékelt fogyasztás. Emellett persze a megújított, izgalmas külsővel és technikai újításokkal igyekeznek meghódítani a vásárlókat.
A Volkswagen Golf legújabb kabrió változatát, az Eost például olyan szerkezettel szerelték föl, amely néhány másodperc alatt a csomagtérbe hajtogatja a fémtetőt. A Ford Reflex tanulmányautója a Focushoz képest új és kényelmesebb belső térkiképzéssel (a nevezettnél rövidebb, de szélesebb karosszériával) és takarékos motorral rukkolt elő: a dízel-elektromos hibrid hajtás révén mindössze négy liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként.
A terepjárók versenyében a kéttonnások mezőnyében a Honda Ridgeline, a Nissan Xterra és a Ford Explorer keltette föl a szakemberek érdeklődését. Abban pedig, hogy ezek a benzinfaló, nagy erejű terepjárók és furgonok már hibrid hajtással is rendelhetők, a gyártók alkalmazkodása érhető tetten a megváltozott piacon, hiszen így gazdaságosabban üzemeltethetők. Az egyik ilyen behemót a Jeep Grand Cherokee terepjáróra emlékeztető sportos autója, amely gyorsulásával tűnik ki a mezőnyből. A 6,1 literes, 420 lóerős motorral fölszerelt autónak öt másodperc sem kell, hogy elérje az óránkénti száz kilométeres sebességet.
A hibrid motorok között a Toyota Prius mellett megjelent a Honda új tanulmányautója, az FCX, amely hidrogénnel üzemeltetett üzemanyagcellás hajtást kapott. A nagy nyomású tartályokban tárolt folyékony hidrogén egy teljes töltésével átlagosan ötszáz kilométert tesz meg a gépkocsi.
A detroiti autókiállítás talán legérdekesebb technikai újítása az a légzsákos heveder, amelyet a Ford fejlesztett ki, és hamarosan a gépkocsik alapfelszerelése lesz. Az eddigi vizsgálatok szerint alkalmazása lényegesen nagyobb biztonságot ad az utasoknak, mint a hagyományos biztonsági öv.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu