Sínen a két szomszédvár

Együttműködési nyilatkozatot írt alá Botka László szegedi és Lázár János hódmezővásárhelyi polgármester. Az MSZP, illetve a Fidesz két erős embere arra szerződött, hogy a két város főtere között úgynevezett tram-train, villamos-vonat járjon majd.

LakóhelyemTanács Gábor2011. 03. 19. szombat2011. 03. 19.
Sínen a két szomszédvár

A szerelvények a városokban villamossínen haladnak, a két város között pedig vonatsínen, így az utasok átszállás nélkül juthatnak el egyik városközpontból a másikba. Szeged és Hódmezővásárhely tizennyolc kilométerre található egymástól, naponta háromezerötszá­zan ingáznak a települések között, elsősorban a napi nyolcvan buszjáraton.

Szegeden a villamoshálózat alkalmas a tram-train fogadására, csak a vonatsínről a villamossínre való átjárást kell biztosítani, Hódmezővásárhelyen villamossínt kell építeni. Valamint természetesen szerelvényeket is kell vásárolni; a terv összköltsége az előrejelzések szerint 12-13 milliárd forint között lehet. A külföldi példák azt mutatják, hogy egy ilyen: főtértől főtérig járó, száz kilométer óránkénti sebességű közlekedési lehetőség az autóval ingázók egy részét is meggyőzheti a váltásról.

A Hódmezővásárhely által elnyert pályázat a részletes tervek elkészítésére szól: a megvalósításra újabb pályázatot kell beadni, amelyet Botka már a 2013-mal kezdődő uniós ciklusra tett. Lázár optimistább volt, szerinte 2014-ben már el is elindulhat a tram-train, mivel a közlekedésfejlesztésre a jelenlegi ciklusban kiírt keretben még rendelkezésre áll a szükséges összeg többszöröse. A terv hosszú távon nem csak Szegedet és Hódmezővásárhelyt kötheti össze, az előbbi a harminc kilométerre található Makóval közösen is dédelget hasonló terveket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek