Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Együttműködési nyilatkozatot írt alá Botka László szegedi és Lázár János hódmezővásárhelyi polgármester. Az MSZP, illetve a Fidesz két erős embere arra szerződött, hogy a két város főtere között úgynevezett tram-train, villamos-vonat járjon majd.
A szerelvények a városokban villamossínen haladnak, a két város között pedig vonatsínen, így az utasok átszállás nélkül juthatnak el egyik városközpontból a másikba. Szeged és Hódmezővásárhely tizennyolc kilométerre található egymástól, naponta háromezerötszázan ingáznak a települések között, elsősorban a napi nyolcvan buszjáraton.
Szegeden a villamoshálózat alkalmas a tram-train fogadására, csak a vonatsínről a villamossínre való átjárást kell biztosítani, Hódmezővásárhelyen villamossínt kell építeni. Valamint természetesen szerelvényeket is kell vásárolni; a terv összköltsége az előrejelzések szerint 12-13 milliárd forint között lehet. A külföldi példák azt mutatják, hogy egy ilyen: főtértől főtérig járó, száz kilométer óránkénti sebességű közlekedési lehetőség az autóval ingázók egy részét is meggyőzheti a váltásról.
A Hódmezővásárhely által elnyert pályázat a részletes tervek elkészítésére szól: a megvalósításra újabb pályázatot kell beadni, amelyet Botka már a 2013-mal kezdődő uniós ciklusra tett. Lázár optimistább volt, szerinte 2014-ben már el is elindulhat a tram-train, mivel a közlekedésfejlesztésre a jelenlegi ciklusban kiírt keretben még rendelkezésre áll a szükséges összeg többszöröse. A terv hosszú távon nem csak Szegedet és Hódmezővásárhelyt kötheti össze, az előbbi a harminc kilométerre található Makóval közösen is dédelget hasonló terveket.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu