Naivitás vagy érdek?

A személyre szabott kiszolgálás érdekében ma már egyre többen hajlandóak kiadni magukról személyes információkat a cégeknek, nem számolva az ebben rejlő veszélyekkel.

Ország-világKovács Réka2012. 01. 26. csütörtök2012. 01. 26.
Naivitás vagy érdek?

Az IBM kutatásában tizenöt ország mintegy 28 ezer fogyasztóját kérdezték meg a vásárlási szokásairól, és kiderült, hogy a vásárlók az ételallergiától a lakcímig egyre több személyes információt osztanak meg a kereskedőkkel. Az eredmények szerint csak az olyan adatok közlésével szemben vannak fenntartásaik, amely például fizetésükre vonatkozik.

A kereskedő kérdésére a válaszadók háromnegyede hajlandó beszélni médiafogyasztási szokásairól, az etnikai hovatartozásáról és sokan még a lakcímük megadják, ha kérik. Tízből közel hatan könnyedén beszélnek olyan életmódhoz kapcsolódó kérdésekről, minthogy van-e gyermeke, költözött-e mostanában vagy hány autó van a családban. – olvasható az ELTE hírlevelében.

Vagyis megállapítható, hogy összességében minden második vásárló hajlandó személyes információkat megadni magáról annak érdekében, hogy személyre szabottabb vásárlási lehetőségekben legyen része. Mint kiderült, a fogyasztók igénylik is, hogy a kereskedők kommunikáljanak velük, de mindenképpen úgy, hogy ők is tudjanak kapcsolatot teremteni az adott céggel.
 

Ezek is érdekelhetnek