Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kifacsart milliárdok. - Drámai hangvételű bejátszásban jelentette be az RTL Klub híradója hétfő este: megszűnhet a Barátok közt. A Berényi klán kalandjainak végét az új reklámtörvény okozhatja, amelyről L. Simon László fideszes képviselő nyújtott be törvényjavaslatot.
Kép: Budapest, 2012. május 29. Nagy Alexandra (b) és Solti Ádám (b2) színészek szerepelnek az RTL Klub televízió Barátok közt című magyar sorozatának forgatásán, a Magyar Grundy Ufa Kft. budapesti stúdiójában. MTI Fotó: Kollányi Péter, Fotó: Kollányi Péter
Nemcsak a dühös sorozatrajongók, de a szakma is tiltakozik a törvénytervezet ellen, nehezményezve, hogy azt az iparág képviselőinek bevonása nélkül dolgozta ki L. Simon László. Tavaly a kormánypárt már meglebegtette a reklámadó gondolatát, de bevezetését végül elnapolták.
Most újra előkapták a médiát megadóztató javaslatot. A tervezetet benyújtó L. Simon „igazságosabb közteherviselést” szeretne, ezért javasolja, hogy az elvonások mértéke sávosan emelkedjen. Legtöbbet azok a cégek fizetnének, amelyek adóalapja meghaladja a 20 milliárd forintot. Nekik a bevétel 40 százalékát kell majd az államkasszába utalniuk. Az RTL
Magyarország szerint a törvényt rájuk szabnák, ugyanis ők azok, akik ebbe, a legmagasabb sávba esnek. A tavaly óta új tulajdonossal bíró TV2 megúszná a 40 százalékos adót, de ők is közleményben tiltakoznak a bevezetendő törvény ellen. Ami nemcsak a kereskedelmi televíziókra vonatkozik, de a nyomtatott napi- és hetilapokra, az internetes portálokra, a közterületen és a közlekedési eszközökön elhelyezett reklámokra is. Sőt még azokra a szolgáltatókra is, amelyek bár nem telepedtek le nálunk, de napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű műsorokat sugároznak.
Az adótól évente hozzávetőlegesen 7–8 milliárd forint várható. L. Simon kedd reggel a Kossuth rádió 180 perc című műsorában nonszensznek nevezve, hogy az új adó miatt műsorok szűnhetnek meg. Továbbment: jogos lenne megadóztatni például a közösségi portálokat, a videomegosztó oldalakat, valamint a kereső szolgáltatásokat, amelyeknek szintén nagy a reklámbevételük. A legnagyobbakat – a Google-t, a Facebookot, a YouTube-ot – még nem sokaknak sikerült megszorongatniuk, kérdés, L. Simon és pártja elég erős-e hozzá.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu