Korlátozni, sőt, betiltani a 12 éven aluliaknak szóló reklámokat?

Bár közvetlenül nem buzdítanak vásárlásra – a jelenleg is érvényben lévő reklámtörvény szerint ez ugyanis törvénybe ütköző –, mégis károsak a gyerekekre az őket megcélzó reklámok a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) szerint.

Ország-világMunkatársunktól2014. 09. 23. kedd2014. 09. 23.
Korlátozni, sőt, betiltani a 12 éven aluliaknak szóló reklámokat?

A parlamentnek javaslatot nyújtottak be, amelyben korlátoznák, de akár be is tiltanák a 12 éven aluliaknak szóló reklámokat. Indoklásuk szerint ilyen fiatalon a gyerekek még nem tudnak különbséget tenni tévéműsor és reklám között – csak 12 éves koruk felett képesek a helyükön kezelni a hirdetéseket. Ezért etikátlannak és tisztességtelennek tartja a GVH az ilyen módon való befolyásolásukat. Különösen káros, ha a reklámot rajzfilmbe illesztik.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek