Régen bankba jártunk, ma már inkább mobilról intézzük pénzügyeinket

Virtuális pénzutak - Egyre ritkábban találkozunk tömegekkel a bankfiókokban ügyintézés közben – nem csoda, hiszen mind többen döntenek az interneten keresztül történő ügyintézés mellett. A CIB Bank felmérést készített a magyarok bankolási szokásairól, amiből kiderült, a napi pénzügyeket leginkább webes felületen intézzük.

Ország-világdiju-2017. 02. 27. hétfő2017. 02. 27.

Kép: bank, otp, źgyintŽzŽs 2003.12.22. fot—: NŽmeth Andr‡s PŽter

Régen bankba jártunk, ma már inkább mobilról intézzük pénzügyeinket
bank, otp, źgyintŽzŽs 2003.12.22. fot—: NŽmeth Andr‡s PŽter

Ugyanakkor nem kell temetni a személyes, illetve a telefonos ügyintézést sem (előbbit a megkérdezettek 79 százaléka, utóbbit a válaszadók 33 százaléka vette igénybe a felmérést megelőző fél évben), kiderült, hogy bankválasztásnál nagyon fontos szerepet játszik a gyors és szakszerű ügyintézés, az, hogy a bankfiók minél több ATM-et üzemeltessen országszerte; de az is, hogy megbízható internetbankos felületet biztosítson ügyfeleinek.

Az internetes felület mellett pedig egyre népszerűbbek a mobilalkalmazások is.

A felmérésből kiderül, hogy az internetbankolás leginkább az átlagosnál vagyonosabb ügyfeleknél népszerűbb. 94 százalékuk havonta tíznél is több alkalommal intézte pénzügyeit az interneten keresztül, pénzt utaltak, számlaegyenleget kérdeztek le, több mint kétharmaduk pedig már adott állandó átutalási megbízást.

Ezek is érdekelhetnek