Ellentmondó levelek

Harminc éve dolgozott egy adminisztrátor a cégnél, amely beolvadni készült egy másikba. Még a munkáltató változása előtt az új menedzsment közölte a három évtizede a régi vállalatnál dolgozó adminisztrátorral, hogy az irodai feladatok nagy részét az új központban végzik, egy másik városban, neki csak hatórás irattárosi munkát tudnak majd felajánlani.

Ország-világDr. Tanács Gábor2018. 10. 29. hétfő2018. 10. 29.
Ellentmondó levelek

Az adminisztrátor ezt nem akarta elfogadni. Eljött a nap, amikor a régi cég beolvadt az újba, a munkavállaló pedig kapott erről egy tájékoztatót, amelyben leírták, hogy a munkáltató személyében változás állt be, a munkaköre és a munkaideje pedig változatlan marad. Majd mindössze egy héttel később megkapta a felmondását, átszervezésre hivatkozva.

A kárvallott a bíróságon támadta meg a rendes felmondást. A Munka törvénykönyve kimondja, hogy a munkáltató személyében bekövetkező változás esetén a munkaviszonyból származó jogok és kötelezettségek átszállnak a régi munkáltatóról az újra. Az MT-ben az is benne van, hogy a felmondás indokául nem szolgálhat kizárólag az, hogy a munkáltató személyében változás következett be. A felperes azzal érvelt, hogy az új munkáltató csak formailag tett eleget a továbbfoglalkoztatási kötelezettségének, de valójában már a régi cég átvétele előtt eldöntötte, hogy őt el fogja küldeni. Sérelmezte azt is, hogy a cég beolvadása után kapott egy levelet, mely szerint változatlan feltételekkel maradhat, majd egy hét múlva értesítették a munkaviszonya megszüntetéséről.

A munkáltató azt mondta, hogy a munkáltató személyében bekövetkezett változásról kötelező írásban értesíteni a munkavállalót. Mivel ez így egy új jogviszony kezdete volt, ezért le kellett írni benne az MT szerint kötelező elemeket, mint a munkaidő meg a fizetés. Ez tehát nem azt jelentette, hogy megtartják az embert, csak az MT szerint muszáj küldeni egy ilyen levelet. Mivel előtte már tisztázták, hogy nekik az újba beolvadó régi cég telephelyén csak irattárosra van szükségük hat órában, ez nem kellett, hogy összezavarja a munkavállalót, aki egy hét múlva meg is kapta a felmondását, mivel a neki felajánlott állást nem fogadta el.

A bíróság a munkáltatónak adott igazat azzal, hogy a munkaviszonyból származó jogok és kötelezettségek átszállása nem jelenti azt, hogy az új munkáltató nem hajthat végre átszervezést. Mivel a bizonyítás során kiderült, hogy az adminisztratív feladatok tényleg elkerültek egy másik városba, vagyis a rendes felmondás indoklása egyébként valós, a felmondás nem volt jogellenes.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek