Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A parlamentben is ügy lett abból, hogy bár a kormány több katonai repülőgépet vásárolt, augusztusban mégsem ezek szállították Irakba a magyar katonai kontingens váltócsapatát. A válasz a miértre, amelyet Benkő Tibor honvédelmi miniszter adott, meglepően egyszerű: a pilótáknak még tapasztalatot kell szerezniük ahhoz, hogy utasokkal teli géppel repüljenek.
Kép: Kecskemét, 2018. február 02. Bemutatták a honvédség többcélú szállító repülőgépeit Kecskeméten. Katonák és a sajtó képviselői megtekintik az Airbus A 319-es repülőgépeket Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison 2018. február 2-án. A többcélú szállító repülőgépek Csehországból érkeztek és a honvédség hadrendjében teljesítenek majd szolgálatot. Fotó: Ujvári Sándor
Bármennyire furcsának hangzik is, de a Magyar Honvédség minden pilótájának, a hajózó állománynak megfelelő repülési időre van szüksége ahhoz, hogy egy adott repülőgéptípust vezethessen. Ahogyan a civileknek egy B kategóriás jogosítvány megszerzéséhez előírnak kötelező rutin- és forgalmi óraszámot, úgy a repülőgépeknél is szükség van erre. Az ugyan szintén furcsán hangzik, hogy a két, használtan vett, nyolc-kilenc éves Airbus A319-es gép katonai pilótái éppen a magyar kormány- és államfő utaztatásával, szállításával is gyűjtögetik a repülési tapasztalatot, valamint a gép megfelelő repülési óraszámát, de ettől még tény: Irakba több magyar katona repült augusztusban, mint ahányat a Magyar Honvédség A319 típusú gépe jelenleg vihetett volna – így a magyar állam az ukránoktól bérelt repülőgépet. A két Airbus amúgy idővel tökéletesen alkalmas lesz feladatának ellátására, így a jövőben majd nem kell bérelt géppel repültetni a magyar katonákat és felszereléseiket.
A kormány a Zrínyi 2026 haderő-fejlesztési program keretében vásárolt még egy Dassault Falcon 7X repülőgépet is, de az luxuskategóriás típus, üzletemberek, cégek vezetői szállítására alkalmas, vagyis nem csapatszállító, így egy iraki méretű katonai kontingens fel sem fér rá. Ez a gép 12–16 főt tud kényelmes körülmények között szállítani, és legnagyobb előnye a hatótávolsága: 11 ezer kilométert képes megtenni leszállás nélkül, vagyis ezzel még az Atlanti- vagy az Indiai-óceán is átrepülhető Budapestről.
UJVÁRI SÁNDOR FELVÉTELE
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu