
Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu

A válság idején egyre többen veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. Amerikában, Nyugat-Európában, sőt Kínában is reneszánszukat élik a kuponakciók, de már nálunk is belátják a kereskedők: hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon.
A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető online kuponok is. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a megnehezedett gazdasági helyzetben a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat.
– A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban – magyarázza Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát, s tapasztalatait átültette a magyar piacra. – A kuponokat kibocsátó cég részéről eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, ami nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing-mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó legfontosabb szempontja, hogy minél több vevőt csalogasson az üzletbe, a vásárló pedig kevesebb pénzért szeretné megvenni, amire szüksége van.
Egyelőre főként a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárlásakor is. Amerikában a cégek nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat.
– Bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog – mondja Besenyei Kálmán. – Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő adja a kupon-kedvezményt, nálunk az üzlet és a kereskedelmi egység áll a kupon mögött. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabb lehetne Magyarországon, ahol jobban érdekelt a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is.
Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol és nyomtat grafikát. Mindez rugalmasabban, egyszerűbben működik online, nem beszélve arról, hogy a célcsoport is hatékonyabban lehet elérhető.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu