3 gyakori hiba, mely szabotálhatja a kisvállalkozások sikerét
Hazánkban 1000 főre 189 vállalkozás jut, mely meglepően magas szám még nemzetközi összevetésben is. Évente rengeteg magyar dönt úgy, hogy szerencsét próbál az üzleti világban, azonban a feladat korántsem egyszerű! A cégek mindössze 50-55%-a éli túl az első évet. Cikkünkből megtudhatja, hogyan kerülhetők el a gyakori buktatók!
Fotó: freepik.com Gyakori bakik, melyek gátat szabhatnak a kisvállalkozások sikerének
Számtalan tehetséges, ambiciózus és hivatását jól ismerő vállalkozó vall kudarcot idővel. A bukás oka sokszor abban keresendő, hogy bár szakmájukat kifogástalanul ismerik, a szükséges vállalkozói tudással nem rendelkeznek. Hiszen teljesen más képességeket igényel mondjuk a cukrászat, fogászat, fodrászat, grafikai munka vagy éppen a fordítás, mint egy sikeres vállalkozás vezetése. Lássuk, melyek azok a gyakori bakik, amelyek akadályt gördítenek a kezdő vállalkozások elé.
1. Piackutatás átugrása
A piackutatás induló és hosszú ideje működő vállalkozások számára egyaránt fontos eszköz, mellyel sok költséges és akár végleges üzleti hiba elkerülhető. Lényege, hogy információt gyűjtsünk és elemezzünk üzleti céljaink támogatásához. A piackutatás számos dologban segíthet, például:
- vállalkozásötletünk validálásában,
- megfelelő üzlethelyiség kiválasztásában,
- termékeink árazásában,
- megfelelő marketingcsatornák kiválasztásában.
Bár ez első hangzásra igen bonyolultnak hangozhat, a gyakorlatban könnyen alkalmazható. Lássunk egy gyakorlati példát!
Ádám, kezdő budapesti fogorvos, aki egy saját fogászati rendelő indítása mellett dönt, azonban hónapok elteltével sem fedezik fel szolgáltatását a páciensek. Ezért úgy dönt, hogy a piackutatás eszközével él. Ádám összegyűjti a kerületben található összes konkurens fogászati rendelőt és egy táblázatkezelő programba rögzíti, hogy:
- milyen csatornákat (például weboldal, email, közösségi oldal) használnak,
- milyen gyakran osztanak meg tartalmakat,
- milyen stílusban kommunikálnak,
- milyen képeket és videókat használnak,
- mely tartalmak érnek el magasabb megtekintést, generálnak több felhasználói visszajelzést.
A folyamat végére Ádám pontosan tudja, hogy a kerület legsikeresebb fogászati klinikái hol és milyen módon érik el pácienseiket. Ez alapján finomhangolni tudja saját marketing tevékenységét és rengeteg új ügyfélhez jut el.
2. Üzleti terv hiánya
Akárcsak a piackutatás, az üzleti terv sem kell, hogy indokolatlanul komplex és hosszadalmas folyamat legyen. A terv célja, hogy irányt mutasson vállalkozásunk számára és segítsen a helyes üzleti döntések meghozásában. Kezdő kisvállalkozásként elegendő lehet üzleti tervünkben az alábbi kérdéseket megválaszolni:
- Milyen termékeket és/vagy szolgáltatásokat szeretnénk értékesíteni?
- Kiknek szeretnénk értékesíteni?
- Milyen csatornákon keresztül tudunk ügyfeleinkhez eljutni?
- Mekkora összegre van szükség vállalkozásuk elindításához és működtetéséhez?
- Milyen bevételre számíthatunk vállalkozásunkból?
A fenti kérdések megválaszolásakor fontos, hogy törekedjünk adatokkal alátámasztani válaszaink. Például a célközönség megtalálásakor győződjünk meg arról, hogy az adott csoportban valóban van kereslet az adott termékre vagy szolgáltatásra. Ehhez használhatjuk a korábbi pontban bemutatott piackutatási eszközöket. Így biztosak lehetünk abban, hogy üzleti tervünk valóban segít céljaink elérésében!
3. Kiszervezési lehetőségek elmulasztása
A kiszervezés (idegen névvel outsourcing) lényege, hogy előre meghatározott részfeladatokat vagy akár a teljes projektet egy alvállalkozóra bízzuk. Segítségével a leterhelt kisvállalkozások felszabadíthatják értékes munkaidejüket és arra fókuszálhatnak, ami igazán fontos sikerükhöz. Szinte bármely munkafolyamat kiszervezhető, azonban általában a magas időigényű és gyakran speciális szakismereteket igénylő üzleti adminisztrációs feladatokat szokták alvállalkozókra bízni. A kiszervezésben rejlő lehetőség elmulasztásával, rengeteg mikrovállalkozás szükségtelen terheket vesz a nyakába. Jöjjön egy fiktív példa, mely jól szemlélteti az outsourcing előnyeit!
Lili egy elismert fodrászszalon tulajdonosa, mely sok éve a város egyik legkedveltebb helye. A népszerűségnek hála a szalon újabb és újabb munkavállalókkal bővül, az ügyfélkör pedig folyamatosan növekszik. Bár Lili nagyon örül az üzleti sikereknek, az olyan adminisztrációs feladatok, mint például a számviteli mérleg elkészítése, rengeteg extra időt emésztenek fel. Így Lili munkanapjai egyre hosszabbak és fárasztóbbak. Szerencsére ezek a terhek csökkenthetőek, hiszen elérhetőek olyan szolgáltatások, mint például a bérszámfejtés kiszervezés, mellyel teljes egészében megszabadulhat a nehéz és időigényes adminisztrációtól. Az outsourcingnak hála Lili visszakaphatja idejét, így szakmai feladataira és a pihenésre is több idő jut!

WTBÉR: hatékony megoldás bérszámfejtés kiszervezéséhez
Szeretné visszakapni idejét, amit az üzleti adminisztrációra fordít? Akkor válassza a WTBÉR bérszámfejtés kiszervezés szolgáltatását! Bízza az időemésztő, nehéz és fárasztó munkafeladatokat egy több mint 30 éves szakmai múltú, megbízható és precíz bérszámfejtő cég szakértő csapatára!
A WTBÉR bérszámfejtés kiszervezés szolgáltatása az alábbi előnyökkel szolgál:
- Az outsourcing révén a vállalatok havonta akár több száz órát is felszabadíthatnak, megszabadulva a folyamatos üzleti adminisztráció terhétől.
- A bérszámfejtéshez elengedhetetlen a jogszabályok változásainak naprakész követése, ami jelentős időráfordítást igényel. A jogszabályok böngészése helyett, élvezze a felszabadult időt és építse vállalkozását.
- Ne felejtse, a kiszervezéssel jelentős összegek takaríthatóak meg, hiszen nem szükséges a költséges munkaerőt házon belül megfizetni!
- A WTBÉR rugalmas, egyedi igényekre szabott jelentéseket kínál, melyek segítenek az adatalapú döntéshozásban.
- Bérszámfejtés Budapest területén vagy az ország bármely másik pontján? Nem akadály, hiszen a WTBÉR szolgáltatása 100%-osan digitális, így nem szükséges a személyes találkozás! Legyen akárhol, üzleti ügyei garantáltan jó kezekben lesznek!