Csak a kampány nem zöldül

Bár a kormány termékdíjat vetett ki a szórólapokra, reklámújságokra, azok továbbra is özönlenek a postaládákba. Most egy beterjesztett törvénymódosításban tovább emelnék a díjat: kilogrammonként 85 forintról 114 forintra emelkedne az ár.

Zöld FöldBiczó Henriett2017. 10. 11. szerda2017. 10. 11.

Kép: A woman carries one plastic bag of the discounter "Lidl" and one of "Aldi" in Cologne on 17 November 2003. Germany's second-biggest discounter Lidl is no longer overshadowed by the industry's number one Aldi., Fotó: OLIVER BERG

Lidl competes against Aldi - the Swabians quickly gain a share of the market
A woman carries one plastic bag of the discounter "Lidl" and one of "Aldi" in Cologne on 17 November 2003. Germany's second-biggest discounter Lidl is no longer overshadowed by the industry's number one Aldi.
Fotó: OLIVER BERG


A díjat a reklámozónak kell megfizetnie, a változtatás jövőre lépne hatályba – írta meg a Zoom. Kivétel is lenne: ha az újságot nem cég, hanem közhasznú szervezet, állami (például a kormány) vagy önkormányzati szerv alapfeladata ellátása miatt adja ki, akkor mentesül a díj alól.

Ez környezetvédelmileg nem jelent előrelépést, de határozottabbá válhat a választások előtt a kampányhoz kapcsolódó szóróanyag jelenléte a postaládákban.

De azért akad jó hír is a természetvédőknek: a műanyag zacskók díját is növelnék, igencsak radikálisan. Az eladótéri zacskók – ezekbe tesszük a zöldséget, péksüteményt  – adója kilónként 1900 forint lesz majd a korábbi 57 forint helyett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek