Mikor a legjobb fogyókúrába fogni?

A legegyszerűbb válasz erre a kérdésre: minél előbb, esetleg már holnap. Hiszen akár 3, akár 30 kiló súlyfeleslegről van szó, attól minél előbb meg kell szabadulni. Sokszor azonban nem működik a "holnap elkezdem" elve, hiszen a nem megtervezett fogyókúra általában napok alatt kudarcba is fullad. 

ÉletstílusMérei Kata2009. 07. 18. szombat2009. 07. 18.
Mikor a legjobb fogyókúrába fogni?

Ismerje fel a hibáit
Nem lehet tudatosan diétába kezdeni anélkül, hogy tudnánk, mit csinálunk rosszul a jelenlegi életmódunkban. Szánjon pár napot arra, hogy leírja vagy legalábbis végiggondolja, milyen minőségű, mekkora mennyiségű és tápanyagtartalmú ételt fogyasztott két-három napon keresztül. Ebből már látni fogja, mi az, ami rossz a táplálkozásában. Esetleg kihagyja a reggelit? Napközben pékárut, csokit, kekszet majszol? Ebédre csak bekap pár falatot, majd este megvacsorázik a családdal? Kevés folyadékot fogyaszt? Gyümölcs helyett édességet rágcsál? Rendszeresen vagy rendszertelenül eszik? Ezek mind olyan kérdések, amelyekre tudnia kell a választ, különben a következő fogyókúrája is sikertelen lesz.

Beszélje meg családjával, környezetével a diétáját
Természetesen nem kell minden egyes lépésről beszámolnia, de a közvetlen környezetének tudnia kell, hogy kemény munkába kezd. Így elkerülhetők az értetlenkedő pillantások és a lebeszélő megnyilvánulások. Ha családja tudja, hogy céljai vannak, megkérheti őket, hogy családi rendezvényeken ne traktálják, ne kínálják feleslegesen hizlaló falatokkal. A munkahelyén pedig nem fognak ferde szemmel nézni önre, ha hirtelen a salátabár felé indul a hamburgeres helyett. Kevesebb a kínos kérdés, ha előre tudják a választ.

Találja meg a legmegfelelőbb módszert
Ez elengedhetetlen. Ne fejvesztve vásároljon össze mindenféle diétás terméket, először keressen egy önnek megfelelő fogyókúrát. Olyan módszert, amely illik az ízlésvilágához és megfelel az életmódjának. Írja össze, mi mindenre lesz szüksége: élelmiszer, testápoló készítmények, gyógyteák.

Sportoljon a diéta mellett
Ha eddig sosem sportolt, alakítsa úgy az életrendjét, hogy legalább heti egy-két mozgásalkalom beleférjen. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Kezdheti heti kétszeri sétával, kocogással, kerékpározással. Ugyan sokan úgy gondolják, majd akkor kezdenek sportolni, ha már belejöttek a diétába és leadtak néhány kilót, de ez bizony helytelen elképzelés. A legjobb, ha a sporttal kezdi! Már a diétázás megkezdése előtt vegyen erőt magán, és menjen ki tempósan gyalogolni, kocogni stb. A mozgás magával hozza az egészségtudatosabb életmódot. Egy-egy órányi sportolás és izomláz után már van összehasonlítási alapja arról, mennyit kell mozognia akár csak egy szelet csokoládé ledolgozásához is.

Ügyeljen a havi ciklusára
A nők soha ne kezdjék a fogyókúrát a ciklusuk második felében. Kutatások is igazolják azt az állítást, miszerint közvetlenül a menstruáció után a legalkalmasabb a női test a fogyókúrára. Ekkorra rengeteg víz kiürül a szervezetből, amely a menstruáció alatt megrekedt a testben. Méreganyagok távoznak, a test megkönnyebbül, a közérzete is javul, túl van puffadáson, hasfájáson – a szervezet készen áll. Menstruáció alatt és közvetlenül előtte nem érdemes fogyókúrába kezdeni, mert ekkor a szervezetben megrekednek a felesleges salakanyagok, ráadásul a vízháztartás sem működik tökéletesen. Ezért van az, hogy menses előtt gyakran dagadt a kéz és a láb. Ilyenkor, még ha meg is indulna a fogyás, nem lenne érzékelhető.

Figyelje a hold állását
Kevesen gondolnák, hogy ez is befolyásolja a diétát. Ha valóban komolyan veszi a fogyást, akkor a hold állásához is hangolhatja a kúrát. Egy holdnaptár segítségével jelölje ki azt az időpontot, amikor a hónapban fogyó hold van. Fogyó hold ideje alatt könnyebb elengedni a fölös kilókat, hiszen a test is fogékonyabb a kilók elengedésére. A növekvő hold a gyarapodás ideje, ne csodálkozzon azon, ha ilyenkor a fogyás is nehézkesebb vagy akár meg is reked.

Hétvégén vagy hétfőn kezdje
Ez már a diétázó életmódjától függ. A hétfőben az a veszély, hogy ha már az első napon nagyot bűnöz valaki, hajlamos a következő hétfőre várni, hogy újra elkezdje a kúrát, és közben egy hétig megint jókat eszik. Hétvégén meg azonnal óriási kísértésnek lehet kitéve a családi étkezések miatt. Akárhogyan is dönt, ne veszítse el a fejét, és ne tologassa a diéta kezdetét.

Ha megvan az időpont, hangolódjon a kúrára
A diéta nem last minute út, amelyre csapot-papot otthagyva indulhat. A kúra megkezdése előtt tartson egy-két nap ráhangolódást: akár egy zöldség- és gyümölcsnapot, esetleg egy lénapot. Ez remek alapot teremt a fogyókúrához, máris könnyít a szervezetén. Kiüríti a méreganyagok és a felesleges víz nagy részét. És jó, hogy a megkönnyebbült szervezet nem egy hatalmas adag kalóriadózissal kerül szembe a megtisztulás után, hanem könnyű, diétás étrenddel, amely nem terheli túl a testet, de serkenti a fogyást.

Amennyiben a gyümölcs- vagy a lénap túl drasztikusnak tűnne, akkor igyekezzen délelőtt csak gyümölcsöt vagy gyümölcs- és zöldségleveket, a nap további részében pedig könnyű ételeket fogyasztani. Ezzel elkerülheti, hogy a szervezete sokkot kapjon a hirtelen diétától.

Vásároljon be előre
A kúra előtt egy-két nappal kerekedjen fel a bevásárlólistájával és szerezzen be minden élelmiszert – teát, vizet, étrend-kiegészítőt –, edzőcipőt, fitneszbérletet. Mindent, amire csak szüksége lehet a diétához. Otthon aztán módszeresen pakoljon el mindent olyan helyre, ahol jól láthatóak a fogyókúrás élelmiszerek, kéznél vannak, és emlékeztetik, hogy mire is készül órákon belül.

Tervezze meg az első napok menüjét
Állítsa előre össze az étrendet: a reggelit, a napközbeni rágcsálnivalókat, az ebédet és a vacsorát. Ha szükséges, készüljön elő. Tervezze meg, hogy a munkahelyén vagy a napi teendői alatt hogyan és mi módon jut hozzá a fogyókúrás ételhez. Ha étteremben eszik, tervezze el, mit fog rendelni, ez vonatkozik a házhoz rendelésre is. Ha terv és előkészületek nélkül ugrik neki az első napnak, és még nincs diétarutinja, nagyobb eséllyel fog elcsábulni egy-egy kalóriadúsabb fogás irányába. Amikor pedig mindez megtörtént: fogyókúra indul!

Forrás: Diéta és Fitnesz

Ezek is érdekelhetnek