Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A következő hat évben legalább 18 százalékkal csökkenteni kell az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását az újonnan gyártott autókban. Az Európai Unió tegnapi döntése szerint ezt az autógyártóknak kell szavatolniuk. Ha nem teljesítik az előírt követelményeket, fizetnek.
Az új autókban kilométerenkénti 158-ról 130 grammra kell csökkenteni a széndioxid kibocsájtását, ezt legkésőbb 2015-re mindenkinek teljesítenie kell. De már 2012-ben is ennek a határértéknek kell megfelelnie a gyártósorról legördülő kocsik legalább 65 százalékának.
A kibocsájtás a motorok és a sebességváltó rendszerek tökéletesítésével érhető el a legkönnyebben, de megújuló energiaforrások használata, mint például napelemek használata a kocsitetőkön, is hozzájárulhat a célok eléréséhez
Ha a gyártók nem teszik meg a szükséges technológiai változtatásokat, akkor mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. A tervezet szerint 2018-tól egy grammnyi határérték túllépés esetén autónként 5 euró kell fizetniük, a második grammra már 15, míg a harmadikra 25, a további túllépésekre pedig grammonként 95 euró büntetés jár.
A döntést az autógyárosok és a környezetvédők hosszas csatározása előzte meg, de utóbbiak így is elégedetlenek, radikálisabb változást akartak, szerintük ez a megegyezés aláássa az EU azon törekvéseit, amelyet a klímaváltozás ellen tesz. A megállapodás támogatói viszont azzal érvelnek, hogy a mostani gazdasági helyzetben a munkahelyek és az export bevételek védelme érdekében egyszerűen nem tehetik meg, hogy a gyártókra nagyobb terheket rójanak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu