Pihent a Golf

Felfüggesztette a Volkswagen konszern a VW Golf gyártását. A német autógyártó csoport és két beszállító vitája miatt e hét elején, hétfőn még úgy lehetett tudni: legalább egy hétig nem gördül ki a gyárból az egyik legnépszerűbb európai autó egyetlen darabja sem.

Ország-világKirály Farkas2016. 08. 27. szombat2016. 08. 27.

Kép: WOLFSBURG, GERMANY - FEBRUARY 25: An employee works on the assembly line producing new Volkswagen Golf 7 cars at the Volkswagen factory on February 25, 2013 in Wolfsburg, Germany. Volkswagen Aktiengesellschaft announced its key financial data for fiscal year 2012 with sales revenue of EUR 192.7 billion, against the prior year of EUR 159.3 billion. The Group's operating profit of EUR 11.5 billion exceeded the prior-years record level. (Photo by Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images), Fotó: Thomas Trutschel

VW Automobile Assembly
WOLFSBURG, GERMANY - FEBRUARY 25: An employee works on the assembly line producing new Volkswagen Golf 7 cars at the Volkswagen factory on February 25, 2013 in Wolfsburg, Germany. Volkswagen Aktiengesellschaft announced its key financial data for fiscal year 2012 with sales revenue of EUR 192.7 billion, against the prior year of EUR 159.3 billion. The Group's operating profit of EUR 11.5 billion exceeded the prior-years record level. (Photo by Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images)
Fotó: Thomas Trutschel

Az átmeneti leállás oka: alkatrészhiány. Két kisebb beszállító, az üléshuzatokat készítő Car Trim és a sebességváltó-alkatrészeket gyártó ES Automobilguss ugyanis leállította termékei beszállítását a VW-nek. Ennek következményeképpen a konszern wolfsburgi és zwickaui üzemében kényszerszabadságra küldtek több mint 20 ezer dolgozót.

Az autógyártó és a két beszállító konfliktusáról egyik fél sem közölt részleteket. A német lapok szerint azonban az lehetett a gond, hogy a VW minden lehetséges módon igyekszik csökkenteni a Volkswagen-modellek költségeit, mert egyre kevésbé jövedelmezőek (szemben a csinos pénzeket hozó Škodákkal vagy Seatokkal), s ezért kiszállt egy közös fejlesztésből.

A VW gyorsan bírósághoz fordult, amely az előző pénteken döntött: határozata szerint a beszállítók kötelesek teljesíteni a szerződéseket, a megrendelő pedig akár végre is hajthatja a végzést, vagyis a beszállítók telephelyein lefoglalhatja és elszállíthatja a leszerződött árut.

Kedden végül megállapodtak a felek, a VW-nek így is több ezer autójába került a leállás. Pedig több veszteséget nem engedhet meg magának a cég: leginkább a dízelbotrány miatt – a károsanyagkibocsátási értékeket manipuláló vezérlőszoftver miatt csak az Egyesült Államokban 10,2 milliárd dolláros kárigényt fizethet ki a német autógyártó.

Ezek is érdekelhetnek