Amerika visszavág

Kritikák kereszttüzében nyílt meg az Egyesült Államok vállalatainak védelmét demonstráló Naggyá tesszük Amerikát nevet viselő kampány a Fehér Házban. A labdát maga az elnök dobta magasra, hiszen cégeinek egy része még mindig Ázsiában gyártat.

Ország-világMarkos Mária2017. 07. 26. szerda2017. 07. 26.

Kép: President Donald Trump holds a Marucci baseball bat in the Blue Room during a "Made in America" product showcase event at the White House in Washington, DC, on July 17, 2017. / AFP PHOTO / Olivier Douliery, Fotó: OLIVIER DOULIERY

President Trump participates in a Made in America product showcase  - DC
President Donald Trump holds a Marucci baseball bat in the Blue Room during a "Made in America" product showcase event at the White House in Washington, DC, on July 17, 2017. / AFP PHOTO / Olivier Douliery
Fotó: OLIVIER DOULIERY

„Többé nem engedjük meg más országoknak, hogy kijátsszák a szabályokat, hogy ellopják a munkahelyeinket és elszívják a gazdagságunkat” – Gibson gitárok, Stetson cowboykalapok közt, protekcionista hangnemet megütve nyitotta meg Donald Trump amerikai elnök a Naggyá tesszük Amerikát (Make America Great) hetet hétfőn a Fehér Házban, ahol a rendezvény részeként ikonikusnak számító amerikai termékeket is bemutattak. A számos legendás amerikai márkát felvonultató eseményen az elnök ígéretet tett az amerikai vállalatok és dolgozók védelmére, arra figyelmeztetve – már ha épp nem fenyegetve –, hogy az Egyesült Államok visszavág a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot űző országoknak. Beszédében elhangzott: „Ha hazai gyártású árut vásárolnak, akkor a profit, a bevétel és sok munkahely is az országban marad.”

Trump annak a lehetőségét is mérlegelte, hogy védővámokat és kvótákat vetne ki az acélipari termékek importjára, megvédve ezzel is az amerikai acélipart. Az Amerika első! szlogen Trump kampányán kalapácsütés-szerűen csattant, az ennek szellemében megrendezett esemény megnyitó ünnepsége után Donald Trump elnöki proklamációt írt alá, és július 17-ét Made in America nappá nyilvánította. A kampánynak több érdekessége is van. Egyrészt nem állítottak ki olyan terméket, amelyet az elnök cégei gyártatnak ázsiai országokban.

Másrészt az eseményre egy olyan hét után került sor, amikor a címlapokon Trump fia szerepelt egy orosz ügyvédnővel folytatott titkos találkozás okán.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek